Novi okvir
, suspenzije, geometrija, hod … brži, lakši i još pametniji!

Pedigre, koji se može pohvaliti naslovima svjetskih i olimpijskih prvaka, pobjedama u cross countryju i maratonu, te prestižnim pobjedama na Cape Epicu. Zasigurno ih je više nego što ih možemo nabrojati. Kada bi bicikl bio zbroj priznanja, Epic bi sada sjedio na vrhu postolja. Novi Epic ima potpuno redizajniran i ekstremno lagan okvir, geometriju koja ulijeva povjerenje i potpuno nov zadnji amortizer Brain, koji je dizajniran tako da prepoznaje teren za najučinkovitiju vožnju, zbog čega je najbrži cross country bicikl na svijetu.




Težina

Model 2018 je lakši od prethodnika. Još uvijek ostaju mjesta za dva bidona i SWAT. Svi bužiri po novom ulaze u okvir kroz cijev od volana, slično kao kod brata HT. Tako je kokpit lijep i pregledan, bez nepotrebnog viška. Bužiri su još uvijek u punoj dužini, od volana do stražnje osovine, tako da mijenjanje kablova ne predstavlja problem, a ni nastavak za bužir ispred mjenjača nije potreban.




Isto tako nema više suvišnih pletenica ispod pogonskog ležaja, s obzirom da su slično kao kod Endura smješteni nad ležajem i ulaze u zadnji trokut iza ležaja. Silueta novog Epica je čista i simpatična.

Cijev sjedala je sada promjera 30.9 mm i tako je kompatibilna s podesivom cijevi sjedala Command Post. Iako će svi modeli biti dostupni samo s klasičnim seatpostom, Specialized se pobrinuo da svatko može koristiti cijev kakvu želi. Naravno i napeljava za daljinsko upravljanje skrivena je u okviru. 

Osim toga, tu je i S-Works Command Post, koji će biti karbonski i čak lakši nego sadašnji XC post!


Glavna novost i ušteda na težini!

Kod stražnje osovine nema više ležaja! To vrijedi i za karbonski i za aluminijski trokut. Specialized je s više slojeva karbona i oblikovanjem aluminija postigao savijanje od približno 10 mm, koje zadnji trokut treba za svoj hod. Zbog toga su uklonili ležajeve kod stražnje osovine i ušteda na težini je značajna.




Okvir S-Works je tako skoro 400 grama lakši, ostali modeli čak preko 500 grama. Drugi važan podatak je taj, da su sada svi modeli Epic ili potpuno karbonski ili aluminijski. Model Comp je prvi, koji je potpuno karbonski.




Izmijenjen je i stražnji amortizer, koji dolazi iz kuće Rock Shox. Točnije, njegov shock mount i instaliranje cijevčice Brain sistema, koji ulazi u amortizer već na shock mountu i na taj način je manje izložena napetosti kod rada amortizera, a i izgled je neusporedivo ljepši. Sam Brain je sada iza stražnje osovine još manji. Ima vlastiti pričvrščivač na okvir. Pričvršćuje se s aluminijskim nosačem. Tako je još osjetljiviji i precizniji. Servisni interval Braina je 200 sati!

Epic 2018 imat će nove kotače Roval Control ili Control SL.

Geometrija

Boost naprijed i izaHod amortizera naprijed i iza iznosi 100 milimetara za sve modele. Kut head tubea je otvoreniji i sada iznosi 69.5 stupnjeva. Za oko 10 milimetara je produžena gornja cijev, to znači i kraća lulica i bolja upravljivost nizbrdo, uz to da je na usponu još uvijek raketa. 




To Epicu omogućuje i novi ofset vilice, koji iznosi 42 milimetra. Kod izmijenjene geometrije to omogućava i veliku okretnost kod nižih brzina i tehničkom terenu, a ujedno nije prepreka na brzim spustevima. Izmijenjen kut cijevi sjedala, koja je sada skoro za jedan stupanj okomitija, omogućava normalno podešavanje sjedala, bez kreativnosti kod okretanja cijevi sjedala ili podešavanja sjedala u ekstremni položaj.

Izmijenjen zadnji trokut omogućio je i kraće cijevi uz lanac. Epic će tako u krajnjem slučaju moći prihvatiti gume širine 2.4 inča, iako je za očekivati da će većina upotrebljavati gume od 2.0 do 2.3 inča.

Ženski model

Novost je veličina XS, ali samo u aluminijskoj verziji. Karbonski modeli bit će dostupni u veličini od S do L. Razlika kod ženskih modela je naravno u postavkama amortizera, s obzirom da su prilagođeni manjoj težini i tjelesnoj snazi biciklistice i specifičnim komponentama, koje su prilagođene biciklisticama.



Svježe iz Andore! Bicikl Kate Courtney. Foto Brad Copeland

 

1 x …

Novi Epic je prilagođen sistemu sa samo jednim zupčanikom. Kako SRAM, tako i Shimano. Najveći zupčanik naprijed može imati 38 zubi. 12 redni Eagle bit će na svim karbonskim modelima. Pogonski ležaj je BSA, zbog veće otpornosti, lakšeg servisiranja, i veće tvrdoće pogonskog sklopa.




Inovacija ili smrt

To su riječi, koje definiraju Specialized. Izazovne? Naravno. Ali obuhvaćaju srce zaštitnog znaka. Opsjednuti tvorci, koji bdiju noći da predstave slijedeću veliku stvar, malu stvar ili stvar, za koju niste ni pomislili, da je moguća. Da li je to poboljšanje voznih svojstva ili suptilan dizajn, cilj je uvijek poboljšati vožnju s inovacijama i pomicanjem postojećih granica.

Foto Specialized

Novi Epic


www.specialized.com

Koristeći web stranicu mtb.hr slažete za uporabu kolačiča. Detalji.