Na ovogodišnjem Roc d’Azur, Look je predstavio svoje nove pedale za brdski bicikl - X-Track. Sam Gaze, zvijezda tima Specialized Factory, je prije mjesec dana u australskom gradu Cairnsu, na njima već osvojio naslov svjetskog prvaka u kategoriji do 23 godine.

Teorija

Pedale dolaze u četiri modela za cross country i dva za enduro. S oblikom sličnim kao pedale vodećeg brenda u biciklizmu i čak sa SPD pločicama, pedale su više razvoj već poznatog, nego revolucionarna novost. Dodatak karbona i titana smanjuje težinu i velika površina pedala nudi bolji prijenos snage nego prethodni modeli tog proizvođača.

Upravo prijenos snage bio je glavni razlog za takav oblik. Razvojni inženjeri provjerili su točke kontakta cipele i pedale. Rezultat je 12 posto veća kontaktna površina nego kod prethodnog modela S-Track, i maksimalni omjer učinkovitosti snage i težine pedala. Širok oblik s 515 kvadratnih milimetara kontaktne površine omogućuje stabilnost i prijenos snage, koja je vodeća u kategoriji.

Veliki otvori omogućuju brzo i efikasno čišćenje prljavštine, koja se nakuplja na pločicama i cipelama. Otkopčavanje pedala je sada podesivo s vijkom na oprugu. Novi oblik osovine ima bushing ležaj na vanjskom dijelu i kuglični ležaj na unutarnjem.

Vanjske i unutarnje brtve omogućuju savršenu vodootpornost. To su provjerili s dva milijuna ciklusa, na 100 okretaja u minuti, s pritiskom 90 kilograma, što je dvadeset puta više od normalne uporabe.



Test

Osnovni model X-Track, kojeg mi je za test posudio Keindl Sport, sam pričvrstio na pogon S-Works, a pločice na iznošene cipele S-Works, koje su prehodale i Ligurijske Alpe i pola blatne Parenzane. Prva stvar koju sam primjetio, bilo je lakše zakopčavanje, koje je ujedno i iznenađujuće tiho - bez glasnog klika.

Oblik pedala lijepo vodi pločicu i nema nepotrebnog traženja opruge pri zakopčavanju. Kao dugogodišnji korisnik pedala S-Track, navikao sam na određeni “play“, koji je na X-Tracku kontroliran i nježniji. Čak i na samom pritisku na pedale osjećaj prijenosa snage je bolji, i cipela stvarno stoji na platformi, a ne samo na kopči. To znači da potplat kod pločica nije toliko opterećen i opruge ne uništavaju potplat na najosjetljivijoj točki - kod vijaka.

Jedina primjedba kod S-Tracka je ta da je potrebno dosta često mijenjati pločice. Vrlo brzo su se potrošile i cipela se znala otkopčati u najneugodnijoj situaciji. Zato sam nabavio potrošene SPD pločice i s njima odvozio segmente na Golovcu, gdje sam imao najviše problema s neplaniranim otkopčavanjem.

No, X-Track se dokazao, čak i na najlakše podešenoj opruzi. S neželjenim otkopčavanjem za vrijeme vožnje nisam imao problema. Na testu sam nagazio i na ilovaču na Zidovniku kod Sežane. U pločice je naravno ušlo blato, lišće i grančice ali cipele sam zakopčao bez problema. Bio sam malo iznenađen i pokušao sam isto još nekoliko puta, ali s zakopčavanjem blatnih cipela stvarno nije bilo problema. To je jedna od glavnih značajki koje tražim pri osobnom odabiru pedala.

Ponuda i cijene

Kao što smo već spomenuli, četiri modela bit će dostupna u 11. mjesecu. Cijena? 47 eura za osnovni, aluminijski model X-Track s težinom 390 grama za par. 60 eura za X-Track Race, koji ima kompozitno kućište i teži 364 grama. Cijena modela X-Track Race Carbon s karbonskim kućištem i težinom od 348 grama bit će 100 eura.

200 eura morat ćete izdvojiti za model X-Track Race Carbon Ti, s titanskom osovinom i težinom od 300 grama. Look nije zaboravio ni na enduro i ponudit će model X-Track Rage s vanjskim kavezom, koji će biti u ponudi u proljeće 2018. X-Track Rage s težinom od 454 grama i X-Track Rage Plus s težinom 436 grama. Cijene će biti poznate uskoro. 

Foto Aleš Boben


lookcycle.com

Koristeći web stranicu mtb.hr slažete za uporabu kolačiča. Detalji.