Model: Specialized Stumpjumper Expert 29, veličina L

Napominjem, vozio sam prvu inačico s vilicom Fox 34, ali u bojama končnog modela 2019, koji je sada opremljen vilicom Rock Shox Pike RC. Ostale komponente su jednake.

Značajke

Novo utjelovljenje modela čije ime postoji gotovo jednako dugo znamki VW Golf. Riječ je o 37 godina, od toga 27 u  fullly inačici. Ovo je model iz segmenta “trail”, a možeš ga nazvati i “turno” bicikliranje. U izvedbi Expert s karbonskim okvirom in aluminijskim stražnjim trokutom te 150 mm hoda naprijed i 135 straga. Okvir ima prostora za 29-palčane obruče (na njima sam vozio) ali pak za 650b (27,5 palaca), plus semi-fat do širine tri palca.

Full romantično 

Trejl bajk s 29-palčnim obručima? Meni je to super. Dobio je za 2019. i lijepu „farbu“, “olujno sivo” s “raketno crvenim” detaljima. Nude ga i u kombinaciji raketno crvene s crnom.

Gdje sam prašio?

Vozio sam po koruškim stazama te s Pece, u tjednu u kojem je održan Black Hole Bike Festival. Da, znanstvena analiza podataka iz drobione trajala je više od mjesec dana.


Dojmovi

Specialized je obećao još razigranijeg i svestranijeg Stumpyja, a smo i dobili. S time da je bicikl koji sam testirao imao više hoda, model koji se zove samo Stumpjumper. U ponudi je i model s dodatkom ST (Short Travel), s 130 mm hoda prednje vilice i 120 mm hoda stražnje vilice, što je dovoljno za većinu terena te jamči još bolju vozljivost, niže težište te bolje penjanje.

A sada brojke za sve koje ih to zanima: kut vilice je 66,5 stupnjeva, “reach” (ili doseg) pri ovoj veličini okvira iznosi 445 mm, duljina donje stražnje cijevi je 437 mm, međuosovinski razmak je 1201 mm.

Na račun asimetričnog okvira na stražnjem ublaživaču je još bilo dovoljno mjesta. Vjerojatno ćemo vidjeti i modele drugih  proizvođača s ovakvim okvirima. Krutost je jednaka, težište je niže, a ima i više prostora za ublaživač …

Pretinac SWAT je i dalje uokviren u okviru. Prvi puta smo ga na Stumpjumperu vidjeli 2015. No sada je malo narastao.

Bicikl je tiši u vožnji zahvaljujući zanimljivo oblikovane zaštite donje desne stražnje cijevi, s gumenim čepovima na mjestima gdje lanac udara u cijev.

Rocker je montiran na sasvim nov način. Prilagođen je metričnim ublaživačima,a ima i prostora za ublaživač s oprugom. Okretanjem asimetričnih prihvata (flip chipova) možemo geometriju promijeniti za pola stupnja.

Oprema je ovakva: pogon 1X12 GX1 Eagle je više nego dovoljan i ne treba mi ništa više od toga, pogotovu ako je to donijelo dovoljno uštede za karbonske obruče Roval Traverse. Pogon Truvativ Descendant, kočnice Sram Guide R … Nema tu nekog posebnog blinga, no važno je da imamo vrhunski okvir, obruče i još ponešto, a sve to po ne pretjerano visokoj cijeni. Nova tvornička „dropper“ cijev sjedala Command IRcc se na većim okvirima spušta 160 mm.

Okvir je nešto dulji u odnosu na stari Stumpy. Zbog toga sam na L okviru morao pomaknuti sjedalo prema naprijed.

Jeste li već  primijetili da pišem o činjenicama, a ne o utiscima? Utisci su jednostavni: Na ovom se biciklu osjećam kao doma, odlično se penje, još bolje spušta… Ukoliko ne voziš svaki dan, na duljem biciklu s položenijom vilicom, ako se privikneš na pravilno opterećivanje prednjeg dijela na spustovima . U svakom slučaju uspjeli su u onome što su željeli: Konstruirati svestrani bicikl koji meni osobno predstavlja zamjenu za model Enduro. Potonji model možda bi nam još poslužio na doista grubom terenu. Usudim se reći da bih na modelu ST vozio i maraton.


Na jetra

Sve se svodi na osobne preferencije, možda čak i na predrasude. Mislim na komponente i robne marke. 

Za koga

Specialized ovaj model promovira kao bicikl za vozača koji želi iskušati sve: divljanje, cjelodnevne ture ili vožnju na vrijeme na SloEnduro 4Fun. Ili za bike park, s time da izbjegavaš one crne ili dijamantne staze. Specialized sigurno zna da će zbog ovog modela prodati nešto manje Endura. I model Camber je zbog novog Stumpyja ST već poslan u penziju (ili dulji dopust).

Cijena 5.499 €

Naravno, u ponudi je cijela hrpa inačica, čak i s aluminijskim okvirom te/ili s 27,5-palčnim obručima, do modela S-Works na vrhu prehrambenog lanca. Potonjem je i stražnji trokut napravljen iz karbona. Naravno tu je i već spomenuti “Short Travel”.

Ovu drobionu omogućio je Specialized

Više o novoj ponudi modela Stumpjumper na specialized.com

Koristeći web stranicu mtb.hr slažete za uporabu kolačiča. Detalji.