Model: Giant Trance 29er 1 (2019), vel. M

Značajke

Bicikl s punom suspenzijom i 29-inčnim obručima, 130 mm hoda sprijeda i 115 mm straga. Okvir je načinjen od aluminija. Najlakše ćemo ga strpati u ladicu “trail” ili turni segment.

Romantični međuodnos

Giant je nekoliko godina apstinirao (ne znam zašto) od segmenta 29-palčanih brdskih bicikala, s izuzetkom modela namijenjenih za kros i maraton. Sve su karte bili stavili na standard 650b, to jest 27,5-palčane obruče. Posljednji 29-palčani Trance iz 2014. bio je moj posljednji MTB u osobnom vlasništvu prije negoli sam se upustio u glamuroznu karijeru drobioničara. Nova je njegova inačica slična, ali ipak drugačija.

Giant mi je prirastao srcu – posjeduju tehnologiju, kvalitetu izrade, dobar odabir komponenti. I dobre cijene. I sportske priče koje stoje iza njih. I tajvansku reputaciju. No sam odluči sviđa li ti se ova posljednja rečenica ili ne.

Gdje smo se furali

Vozio sam nešto po lokalnim stazama, klupsku vožnju sa Snurfom, i jednom kratko u Zagorju, iznad pumptracka - hvala Kuki.


Utisci

Nadovezujem se na ono što sam napisao u pasusu „Romantičan…“. U posljednjim godinama geometrija bicikala se promijenila, a niti Trance 29er nije zaobišao taj trend. Ustvari ovo je rastegnuti Trance 27,5. Konkretno: Kut vilice iznosi 66,5 stupnjeva, (stvarni) kut cijevi sjedala je 74,5, prednja os je pomaknuta za 44 mm prema naprijed u odnosu na vertikalu vilice, a donje stražnje cijevi tek bijednih 435 mm.

Ovo naravno do nosi veću stabilnost, boji odaziv odnosno igrivost, pa se ovdje neću žaliti. Na kraju krajeva, bicikl je sada bliže površini zahvaljujući kraćem hodu.

S druge strane, suspenzija je vrlo prilagodljiva (Fox Float Performance Elite, a u 34 mm vilici je kartuša FIT4) te opet malo izmijenjena stražnja suspenzija Maestro – sve je ovdje kao „kod velikih“.

Gledamo li opremu, glavne zvijezde karbonski obruči! Riječ je o tvorničkim obručima unutarnje širine od 30 mm. Doista, vrijedno je dobro razmisliti o ovome: želim li radije karbonski okvir, ili karbonske obruče? Odgovor “oboje” ne dolazi u obzir.

Pošto sam se na ovaj bicikl privikavao „od nule“ nisam osjetio posebnu lakoću ili upravljivost radi karbonskih obruča. No siguran sam da bi mi nedostajala ova pogodnost kada bih na bicikl morao staviti aluminijske obruče. Ovi obruči, TRX 1, biti će dostupni i kao zaseban artikl, a uspio sam pronaći samo američku cijenu, u njihovim dolarima - 1100 za par.

Uglavnom, „jedinica“ nudi gotovo sve što možeš poželjeti. Pogon SRAM GX Eagle s polugama TruVativ Descendent i osovinom SRAM GXP Dub Press Fit. Okej, kočnice su Guide R, možda se neće svakom svidjeti, no ja sam se s njima dobro složio. Hoću reći, ove kočnice DOISTA RADE. Tvornička (dropper) cijev sjedala, sjedalo i cockpit, sve je to odlično i nema velike potrebe za zamjenom (doduše meni ovaj segment nije najbolje legao). Gume Maxxis Minion sa svim kraticama koje postoje.

Uzbrdo: Za penjanje po teškom terenu teško ćete pronaći nešto bolje. Suspenziju prebaci na “trail” i - gas. I po glatkom terenu bicikl se kreće prilično lagano. U svakom slučaju, dobar je za duuuuuuuuuuuuge avanture.

Nizbrdo: Već sam spomenuo stabilnost + vozljivost. Na enduro utrci ili u bike parku neće mu ništa nedostajati. Zbog nižeg težišta i tečnijeg upravljanja, mače težine i dobrih karakteristika pri penjanju prihvatiti ću ove kompromise na račun toga da neke najteže odsjeke odvozim malo opreznije.

Ali zašto nisu ubacili još koji mm hoda straga? Teško mi je reći, no pokušaj sam i reci mi da li ti se stražnji dio bicikla dovoljno giba.

Je li aluminijski okvir dovoljno krut? Sigurno jest za normalnu uporabu, izvan utrka. Za krutost klackalice tu je  karbonski link. Obruči su ionako već kruti.

Ovaj okvir nije previše dugačak, pa kada ćeš kupovati svoj Trance dobro provjeri “reach”. Visok sam 179 cm i meni odgovara veličina L.

Izvagano: točno 13 kg. Sasvim OK, a i obruči su tome doprinijeli. 

Na jetrica

Nije me baš uvjerila njegova narančasta boja. Model 2 ipak dolazi u dvije  različite kombinacije boja. Bolje da se žalim na to nego na kočnice …

Za koga

Za bicikliste koji su shvatili da im ne treba enduro hod. I to da je geometrija važnija od pukih centimetara, a dio ublaživanja na sebe preuzimaju i veće gume. Manje je više i više je bolje. Odlučiš li se na kakav američki karbonski bling, samo će te njegov okvir stajati više nego ovaj bicikl. Ionako su skoro svi napravljeni na istom otoku. Ako te netko pita jesu li to karbonski obruči, možeš odgovoriti da su aluminijski, ali izgledaju kao karbonski, da ne zapneš previše za oko.

Cijena 32.999,99 kn

U ponudi je i bitno povoljnija inačica 2, ali i tri karbonska modela Advanced. I već poznati 27,5-palčani brat.

Drobionu je omogućio Giant Zagreb, www.giant.hr

Više detalja o ovom modelu pogledaj na: https://www.giant-bicycles.com/hr/trance-29-1-2019

Koristeći web stranicu mtb.hr slažete za uporabu kolačiča. Detalji.