Ručice mjenjača, ilti Schaltung na starohrvatskom, više se ne zove tako. Barem kod najskupljih grupa koje nudi SRAM. Od sada su to – tipke.

Već se neko vrijeme govorilo o elektroničkim bežičnim mjenjačima koje razvija SRAM. Nino Schurter ih je već iskušao u utrkama u krosu, a Mitch Ropelato u enduru.

Od sada je bežični sustav AXS dostupan u dvije pogonske grupe: „Olimpijskom“ XX1 Eagle AXS s kazetom i lancem u duginim bojama te X01 Eagle AXS. Ista ponuda važi i za cestovne i makadamske bicikle kojima je namijenjen pogon Etap Red AXS. K tome, lijevoj strani upravljača namijenjena je slična tipka za bežično upravljanje novom potopnom cijevi sjedala Reverb AXS.




Osim očite praktičnosti, prednost sustava AXS jest i ukidanje potrebe provlačenja sajli kroz cijevi okvira, od upravljača to krajnjih točaka.  

Uz novu generaciju mjenjača i potopne cijevi ide, naravno, aplikacija za pametne telefone koja omogućava uvid u stanje baterije te podešavanje rada komponenti i tipaka na upravljaču. Obavještava i o intervalima servisiranja. Možeš se informirati o tome koliko si vremena proveo u vožnji, a čudaci mogu provjeriti i koliko su puta mijenjali brzine. No aplikaciju možeš i naprosto ignorirati jer nije neophodna za funkcioniranje sustava.

No možda je najkorisnija za podešavanje dviju tipki mjenjača – prednje i stražnje.

Još jedno dobrodošlo rješenje na samome mjenjaču (primjećuješ da više ne pišemo „stražnjem“): Prilikom udarca u mjenjač, motor ga odmiče od sile, da bi ga odmah potom vratio u početni položaj. Na taj način smanjuje se mogućnost oštećenja.

Baterija je montirana u samome mjenjaču, teži 25 grama i podržava 20 do 25 h rada. Kada je blizu dna pali se crvena lampica i sustav se jednostavno puni putem USB kabla. Baterija na mjenjaču i potopnoj cijevi sjedala je potpuno jednaka.


Pogon XX1 Eagle AXS imati će preporučenu cijenu od oko 2100 eura, dok će X01 Eagle AXS koštati 100 eura manje.



Reverb AXS


Nova potopna cijev sjedala izgleda pomalo robusno radi baterije smještene ispod sjedala. Ali hej, nema sajli!

Povrh toga, novi Reverb ima i novu funkciju Vent Valve koja omogućava vrlo jednostavno servisiranje bez rastavljanja. K tome, kažu da je i trenje prilikom rada sada manje.



Rad potopne cijevi sjedala podešava se… Kako? Naravno, putem aplikacije AXS.

Sustav je u potpunosti zaštićen od vlage i prašine u skladu sa standardom IP69K.

Projmeri potopne cijevi sjedala su 30,9 mm, 31,6 mm i 34,9 mm. Hod cijevi može biti 100, 125, 150 ili 170 mm, a duljina 340, 390, 440 ali 480 mm.

Težina sjedala iznosi (170 mm/31,6, bez baterije) 681 gram.

Već znaš što slijedi ... Ne kažemo da Japanci i prije nisu znali napraviti bežične sprave, no sigurno to žele napraviti po svom.

 

Ponudu komponenti SRAM možeš provjeriti kod ovlaštenog distributera, tvrtke Keindl sport:

- mjenjači

potopne cijevi sjedala

Više informacija potraži na sram.com

Koristeći web stranicu mtb.hr slažete za uporabu kolačiča. Detalji.