Osim očite praktičnosti, prednost sustava AXS jest i ukidanje potrebe provlačenja sajli kroz cijevi okvira, od upravljača to krajnjih točaka.
Uz novu generaciju mjenjača i potopne cijevi ide, naravno, aplikacija za pametne telefone koja omogućava uvid u stanje baterije te podešavanje rada komponenti i tipaka na upravljaču. Obavještava i o intervalima servisiranja. Možeš se informirati o tome koliko si vremena proveo u vožnji, a čudaci mogu provjeriti i koliko su puta mijenjali brzine. No aplikaciju možeš i naprosto ignorirati jer nije neophodna za funkcioniranje sustava.
No možda je najkorisnija za podešavanje dviju tipki mjenjača – prednje i stražnje.
Još jedno dobrodošlo rješenje na samome mjenjaču (primjećuješ da više ne pišemo „stražnjem“): Prilikom udarca u mjenjač, motor ga odmiče od sile, da bi ga odmah potom vratio u početni položaj. Na taj način smanjuje se mogućnost oštećenja.
Baterija je montirana u samome mjenjaču, teži 25 grama i podržava 20 do 25 h rada. Kada je blizu dna pali se crvena lampica i sustav se jednostavno puni putem USB kabla. Baterija na mjenjaču i potopnoj cijevi sjedala je potpuno jednaka.
Rad potopne cijevi sjedala podešava se… Kako? Naravno, putem aplikacije AXS.
Sustav je u potpunosti zaštićen od vlage i prašine u skladu sa standardom IP69K.
Projmeri potopne cijevi sjedala su 30,9 mm, 31,6 mm i 34,9 mm. Hod cijevi može biti 100, 125, 150 ili 170 mm, a duljina 340, 390, 440 ali 480 mm.
Težina sjedala iznosi (170 mm/31,6, bez baterije) 681 gram.
Već znaš što slijedi ... Ne kažemo da Japanci i prije nisu znali napraviti bežične sprave, no sigurno to žele napraviti po svom.
Ponudu komponenti SRAM možeš provjeriti kod ovlaštenog distributera, tvrtke Keindl sport: