Ovo zaista nismo očekivali. Cannondale je predstavio novu inačicu vilice Lefty, koja umjesto dvije krune ima samo jednu. Je li to uopće moguće prema zakonima fizike kakve danas poznajemo, pitate se? U Cannondaleu kažu da jest. 

Najočitija prednost konstrukcije s jednom krunom umjesto dvije je, naravno, manja ukupna masa vilice, što je jedna od najvažnijih značajki bilo kojeg proizvoda namijenjenog endurance biciklistima. Novi je model 250 grama lakši od prethodnog Leftyja (Ocho u karbonskoj inačici teži 1446 g, a u aluminijskoj 1735 g). Zahvaljujući konusnoj cijevi vilica je ujedno kompatibilna sa svim modernim brdskim biciklima, što kod starog Leftyja nije bio slučaj.


Manje otpora, više uglađenosti

Na prvi pogled, nova Cannondaleova suspenzijska vilica je vrlo privlačna, čak podsjeća na dizajnerski pristup Applea, koji se razlikuje od svega ostaloga u svom industrijskom sektoru. Osim spomenute jedne krune, jedna noga donosi još jednu prednost Lefty konceptu – manje otpora. Pošto Lefty ima manje brtvi, automatski i uglađenije radi od klasičnih „dvonogih“ suspenzijskih vilica.

Unatoč spomenutim manjkovima, novi Ocho je krut, i to, kažu u Cannondaleu, krut „na pravim mjestima“, što pridonosi uglađenom i preciznom radu vilice.

Razvojni inženjeri svoj su proizvod dali na testiranje Monsieuru Maximeu

Punoljetni Lefty

Cannondaleova vilica Lefty ima već 18 godina, toliko naime traje njen razvoj. To je, vjerujemo, sasvim dovoljno vremena za iskušavanje i testiranje neke tehnologije. Cannondale kaže da je to najnaprednija, najuglađenija, precizna i ultra lagana vilica za XC. Vjerujemo im, ali ćemo ipak iskoristiti prvu priliku za testiranje novog proizvoda.

 


Kada ćemo je moći kupiti?

Ne tako skoro. Čekamo da Cannondale počne isporučivati nove modele s Ocho vilicom, a u prvo vrijeme se vilica neće moći kupiti zasebno već samo pričvršćena na novi Cannondale.


Značajke

- Jednostavan lockout sustav
- Ublaživač u komori, s kompenzacijom topline, samostalnim ozračivanjem i vanjskim namještanjem tvrdoće i povrata
- Trokut-u-trokutu sprječava internu rotaciju noge i time omogućava precizno upravljanje
- Igličasti ležaj teleskopa Delta Cage
- Nosač kočnica Stop Lock za brzo skidanje čeljusti
- Jednostruka kruna, prva u svijetu na vilici s jednom nogom

 

Info: Rog Joma (Ocho još nije dostupan na tržištu Hrvatske)

 

Uvodna fotografija: Vilicu je brutalno testirao Herr Mani

FOTO: Cannondale / Rog Joma