Ovaj put, malo drugačija drobiona. Svoje osjećaje i dojmove o testiranom biciklu s nama dijeli drobioničar, planinski i biciklistički vodič Aljaž Anderle.

Model: Pivot Firebird 29 (2018)

Značajke

29-inčni all mountain segment odavno je aktualan kao prošlogodišnji snijeg, a budući da je Specialized s Enduroom već pokazao kako se rade stvari, ovdje se ništa posebno nije moglo vidjeti, osim što je do danas svaka marka koja drži do sebe dodala svojoj ponudi twentyninera dugoga hoda.

 

No to mi je posljednjih godina nedostajalo kod jedne marke. Ne zato što je ta marka pionir razvoja, nego zato što ima odlične trail 29-inčne bicikle, koji su u samom svjetskom vrhu u klasi hoda do 140 mm.

 

Pivot modeli u all mountain/enduro segmentu napokon su ove godine dobili potpuno novi dugonogog rođaka – modelima Switchblade, Mach 6 i Firebird pridružio se Firebird 29. Uz trogodišnje kašnjenje, no očigledan razlog za kašnjenje bio je opravdan.



Firebird 29 je ušao u ustanovljenu, pet godina staru grupu srodnih bicikala. Specializedovom Enduru 29 pridružili su se primjerci iz svih najvećih i najboljih obitelji u ovom trenutku – Giant Trance, Trek Slash, Scott Genius 900, YT Capra 29, BMC Trailfox, Rocky Mountain Instinct BC, Santa Cruz Hightower LT, Ibis Ripmo, Radon Swoop, Moondraker foxy 29 , Cannondale Jekyll 29, Orbea Rallon, Radon Swoop i drugi.

 

Ono što je nastalo iz razvojnih hala u Phoenixu možemo mirne duše označiti kao obećavajuće. Ako su uspjeli zadovoljiti povremenu masovnu histeriju "dugog dosega", pružiti više od 160 mm hoda, težine manje od 14 kg i istodobno ponuditi responzivan bicikl, brz, razigran na svim brzinama i nagibima i gore i dolje ... onda, onda ... zaslužuje da ga spomenemo u članku.

Gdje smo se furali

Imao sam priliku testirati bicikl tijekom utrke EWS-a u Koruškoj. Peca je bila pravo mjesto za probni dan, pogotovo jer su enduro natjecatelji bili dobro ukopali trkačke linije koje su još uvijek bile blatne zbog kiše. Osim njih, tu su i one stare, beskrajne staze koje možemo voziti i na ponyju, ali su pogodne za upoznavanje s novim biciklom.

Utisci

Kad sam ga prvi put dobio u ruke, mislio sam da vozim Zetora. No vrhunskog Zetora. Nema ničeg kičastog i neobičnog u njemu. U usporedbi s verzijom od 27,5 inča iz 2017., sve se promijenilo. Kotač ima potpuno ravnu, četvrtastu liniju, na prvi pogled izgleda gotovo grubo, ali samo na prvi pogled. Pogled iz blizine prikazuje finese u proizvodnji, ugradnju unutarnjih vodilica kabela, integrirane gumene zaštite okvira i stražnjeg trokuta.

 

Osjećaj izduženja, nježna vilica i izrazito težak i pomalo krut osjećaj u upravljaču, koji ne dobivamo ravno kroz sva vrata. 800 mm je stvarno previše za mnoge, uključujući i mene, ali moda je moda. Kada se kotači, opremljeni gumama Maxxis počnu kotrljati, Zetorov utisak nestaje i zamjenjuje ga ... Nešto između tenka u napadu i Porschea na zavojima Vršiča. Ukršten s Merkavom, Cayenneom i Timberjackom. Ukratko: kombinacija stvari koje si nikada ne bismo mogli priuštiti, pomiješane zajedno ... dobro.



Bicikl je na usponu jednostavan i učinkovit, DW link osigurava dobar prijenos snage na tlo. Naravno, to nije na razini učinkovitijih i lakših trail bicikala, ali možete se penjati bilo gdje i ne sporo. Na spustu ... na spustu, pripremite se za razbijanje starih rekorda, bez posebne drame. Što brže to bolje. Ovjes igra važnu ulogu u tome - vilice Fox Factory Float 36 i amortizer Fox X2 Performance osiguravaju savršeno prianjanje bicikla na tlo. Postavke ovjesa omogućuju vam podešavanje većine parametara, i brzu i sporu kompresiju i prigušenje. Tijekom testa zaustavio sam se kod Foxovog šatora kako bih malo prilagodio brzo prigušivanje, jer bicikl nije uspio dovoljno prigušiti niz uzastopnih kratkih udaraca. Za optimalne vozne performanse treba se potruditi i dobro namjestiti suspenziju.

 

Isprva, bio sam preplavljen osjećajem umjerenog, ali nenadmašnog ubrzanja, u rukama sam osjetio neuobičajeno visoku inerciju i potrošio mnogo energije za brzu promjenu smjera. U mojoj krvi imam drugačiju geometriju svog starog bicikla i neko se vrijeme moram naviknuti na novu. Nakon nekoliko vožnji, sprijateljili smo se do te mjere da smo se okrenuli potpuno klizavoj i nepromišljenoj triler stazi koju su natjecatelji pretvorili u blatnu remenicu. Unatoč činjenici da je vožnja bila tu da bi se pronašla bolja ravnoteža, bicikl je bio savršeno upleten, i svaki put kad sam ga uspravio prema dolje u kompresiju ili grmljavinu, znao sam da ću nekako ući i tako je i bilo.

 

Na terenu, Firebird je djelovao s velikom suverenošću i pozivao je na sve veće brzine, iako još uvijek nisam dopuštao pretjerivanje, uglavnom zbog refleksa koji su još uvijek prilagođeni kratkom, osjetljivom i živahnom kokpitu.



Što je novo, a što nije

Firebird 29 je među rijetkim biciklima s toliko hoda u svojoj kategoriji. Okvir težine 3 kg odgovara DH standardima glede krutosti i robusnosti. Cijev upravljača je kompatibilna s vilicama s dvije krune do 180 mm hoda, koje zapravo pretvaraju ovaj bicikl u trkaći stroj. Okvir je malen, krut, lagan i odgovara 29-inčnom bicilu s kutom vilice od 65 stupnjeva.

 

Novost u ovoj klasi je standardna zadnja osovina od 157 mm (Super Boost), koja omogućava duljinu donje stražnje cijevi od svega 431 mm, visoku čvrstoću i prostor za montiranje guma do 2,6 i 3,0 inča. Okvir je kompatibilan s oba standarda, za 27.5 ga treba samo drugačiji nosač ispod cijevi upravljača. Promjenom geometrije klackalice ovjesa, međutim, možemo podići visinu pogona i kut vilica.

 

Bicikl se ističe nevjerojatnom robusnošću, filigranskom usklađenošću geometrije i komponentama, pažnjom prema detaljima i beskompromisnim čekanjem na bilo koji izazov - utrke, vožnje, spuštanje, parkove, skokove, padove, poziranja i slične ekstreme.

Za koga

Najvažnije od svega, zapitajmo se kome je namijenjen Firebird 29. Osim pozerima s previše novca namijenjen je i svakom zahtjevnom biciklistu koji od njega puno očekuje. Naravno, onima koji voze spust. Ukoliko se netko želi penjati ili imati bicikl za putovanja ili maratone, onda Firebird nije za njega. Svatko tko osmjeh od uha do uha samo kada dođe na vrh brda i nikada se ne spusti niz cestu, naći će u njemu saveznika za sve vrste izazova. Ne pretjerujem ako kažem da Firebird 29 puno ljudi neće iskoristiti u potpunosti.

Cijena: Od 6.099 € naviše

Možeš odabrati šest različitih paketa opreme, plus neke opcije s obručima, sve do 11.148 €.

Drobionu je omogućio Factory Store, a na www.factorystore.si potraži sve opcije i cijene.

Više tehničkih podataka dostupno je na www.pivotcycles.com

Koristeći web stranicu mtb.hr slažete za uporabu kolačiča. Detalji.