X-LR, nova serija sjedala koja nam dolazi iz pogona provjerenog proizvođača Selle Italia (nije teško zaključiti da se radi o talijanskom proizvođaču) posebna je po tome da su modeli konstruirani isključivo za uporabu na brdskim biciklima. Točnije rečeno, za uporabu u off-road situacijama, što onda uključuje i CX ili gravel bicikle, što donosi drugačiji način shvaćanja sjedala za bicikle. Naime kako pri kupnji sjedala za bicikl do sada nismo često razmišljali o tome da je potrebno potražiti sjedalo koje je predviđeno za određen način vožnje, serija X-LR bi mogla promijeniti način razmišljanja kod velikog broja potencijalnih kupaca.

 

Širok izbor varijanti

Serija Selle Italia X-LR sastoji se od tri varijante smještene u različite cjenovne razrede. Najskuplja i naravno najlakša varijanta je ona s karbonskim šinama, čija težina kreće od samo 130 grama. U sredini je varijanta sa šinama od titana (od 165 g naviše), a cjenovno najpovoljnija je varijanta s čeličnim šinama, koju smo i mi imali na testu, čija težina kreće od 215 grama.


X-LR ima odlično riješenu zaštitu od oštećivanja prilikom padova ili naslanjanja bicikla

Sva sjedala izvedena su u konstrukciji Dual Pro što znači da su vrh sjedala i njegov stražnji kraj podstavljeni s nešto mekšim materijalom u odnosu na središnji dio, Vrh je ujedno zaobljen prema dolje, i sve je to oblikovano s ciljem olakšavanja vožnje pri penjanju, posebno na strmijim terenima.

 

Na kraju, svaki model ima varijantu „L“, širu i nešto težu, te varijantu „S“ koja je nešto uža i lakša. Izbor je, dakle, vrlo širok (uključuje i model za e-bajkove), i sigurno se može pronaći nešto za svaki džep i svaku stražnjicu.

 

Izgled, to jest dizajn ovih sjedala, donosi dodatne pozitivne bodove. Sjedala nisu obla, to jest naziru se rubovi i kutovi, što donosi „agresivniji“ izgled i cjelokupan dojam pravog sjedala za ozbiljne vožnje i utrkivanje.


Oštri rubovi i ergonomski spušten prednji kraj


Najbolje funkcioniraju na usponima i spustovima


Nova sjedala u praksi potvrđuju ono što je njihov proizvođač najavio. Doista nisu predviđena za dulju vožnju po ravnom, u nepromijenjenom položaju, već najbolji osjećaj daju pri penjanju ili spuštanju, u situacijama kada vozač(ic)a mora učestalo mijenjati svoj položaj na biciklu. Spomenuti vrh sjedala doista olakšava vožnju na usponima, kako kratkim i tehnički zahtjevnim, tako i na onim duljim i ujednačenijim. Stražnji, širi dio sjedala, ne predstavlja smetnju kada s pri spustu težina tijela treba prebaciti prema natrag. Promjene položaja na sjedalu općenito se lako izvode i niti u jednom trenutku nismo primijetili zapinjanje ili blokiranje premještanja sa sredine prema prednjem i li stražnjem kraju sjedala.  

 

Kako bismo ovo potvrdili iskušali smo X-LR i pri cestovnoj vožnji, i doista nakon nekoliko sati sjedenja u nepromijenjenom položaju pojavljuje se osjećaj žuljanja. Naime nitko niti ne tvrdi da ovakva sportska sjedala neće žuljati i to je nešto što i očekujemo pri kraju dulje vožnje. No vrlo je pozitivno da se taj osjećaj ne pojavljuje sijedeći dan. Kada ponovno sjednemo na sjedalo nakon dvadesetak sati pauze, nema neugodnog osjećaja, nema žuljanja, i može se krenuti na vožnju bez ikakvih problema i pitanja. Kod lošijih sjedala žuljanje se ipak slijedećeg dana pojavljuje.

 

Testna sjedala u varijantama L3 i S3

Na raspolaganju smo imali dva testna sjedala iz početne cjenovne klase (Manganese, trenutno na akciji za povoljnih 549 kn), i to u varijantama L3 (šira konstrukcija) i S3 (uža konstrukcija), što doista pomaže pri konačnom odabiru varijante koju je bolje koristiti. Pri kupnji novog sjedala svakako je dobro iskušati nekoliko varijanti, i to pri duljim vožnjama.  

Video: X-LR značajke i tehnologije

 

 

Više o sjedalima Selle Italia X-LR pročitaj ovdje

Sjedala Selle Italia X-LR u ponudi su trgovine Keindl sport.

foto: mtb.hr

Koristeći web stranicu mtb.hr slažete za uporabu kolačiča. Detalji.