Model: Greyp G6.2 Expert FS (2019), vel. L

O prvom Greypovom pravom biciklu prošle se godine dosta pisalo u svjetskim medijima. Tvrtka iz Svete nedelje odlično je odradila globalno lansiranje svog All-Mountain prvijenca u Zagrebu i na Braču i brojni specijalizirani svjetski mediji prenijeli su svoje prve dojmove. No izgleda da se nakon toga nitko nije upustio u detaljnije isprobavanje svih njegovih karakteristika. Barem ne do sad.

Značajke

Kako u nekoliko riječi opisati Greyp 6.2? Možda kao vrhunski proizvod koji još uvijek ima nekoliko manjih nedostataka koji su nam pomalo išli na jetrica. No to i nije tako loša vijest jer riječ je odreda o nedostacima koji se mogu jednostavno ispraviti, vjerojatno bez velikih promjena proizvodnih procesa ili velikih ulaganja.

 

Ne treba smetnuti s uma da su inženjeri iz Greypa ovaj model razvili praktički od nule, što i inače jest duh njihove korporacije, pa na taj način i treba gledati naš testni 6.2. njegov prethodnik drugačiji je u svakom pogledu. No nećemo na njega niti trošiti papir jer ga ne niti ne treba smatrati biciklom.

Prilika za furanje

Držali smo se lokalnih trailova na Medvednici i uspijevali smo spojiti 50-kilometarske vožnje bez pražnjenja baterije. Respektabilni kapacitet baterije od 700 Wh omogućava vožnju bez velikih briga. Ukupno smo na ovom konjiću prevalili nekih 320 km.

Utisci

Nakon dva mjeseca vožnje, možemo reći da smo dobro upoznali Greyp 6.2. Dok je vozio ovaj model, autor članka čitavo je vrijeme imao na umu sliku zamišljenog korisnika ovog bicikla. Naime, model 6.2 je predviđen za vozač(ic)e koji nisu previše vični biciklizmu, možda se uopće ne bave sportom, no poželjeti će osjetiti kako to izgleda voziti pravi full-suspension brdski bicikl. Samim tim određene su i najvažnije karakteristike ovog modela.

 

Geometrija. Uvelike se razlikuje od rasnih trkaćih strojeva kakve nude Santa Cruz, Kona, Superior, Bulls, Giant i većina drugih svjetskih proizvođača. Bicikl je kraći i viši u odnosu na ono što smo navikli i samim tim nudi drugačije iskustvo vožnje.

 

Iskustvo koje ukratko možemo opisati kao vrlo zabavno jer ovaj bicikl doista ne zahtijeva veliko naprezanje vozača, no uspijeva „prožvakati“ sve probleme i prepreke koje pred njega postavite. Primjerice, pri pedaliranju nudi iskustvo koje je bolje od očekivanog. Iako stražnji amortizer nema opciju zaključavanja, prilikom konstantnog pedaliranja u visokoj kadenci (u sjedećoj poziciji) stražnji se trokut gotovo uopće ne pomiče, sve do trenutka kada stražnji kotač prijeđe preko kakvog korijena i kamena. Tada se, naravno, aktivira stražnja suspenzija. Pedaliranje je prema tome vrlo učinkovito.

 

Obzirom na geometriju, ovaj bicikl najbolje funkcionira na raznovrsnom profilu podloge, na kojem se vrlo brzo izmjenjuju usponi i spustovi. Zbog relativno kraćeg međuosovinskog razmaka vrlo je učinkovit na uskim zavojima, kako prilikom spuštanja, tako čak i više na usponima, gdje također funkcionira bolje od očekivanja.

 

Relativno izdašan hod suspenzije također odlično podržava vozača na spustovima. I to ne samo na strmim i tehnički zahtjevnim spustovima, već i na ravnim spustovima i dijelovima. Pri brzom prolasku zavoja na makadamskoj cesti bicikl je izuzetno stabilan.

Čini se da niti neobično montirana baterija (ide sredinom prednjeg trokuta, od cijevi sjedala do prednje cijevi, umjesto da je smještena u prednjoj cijevi) ne remeti stabilnosti u vožnji, iako znatno povisuje točku težišta ovog bicikla.

Još jedan specifikum je i mjenjač SRAM EX1 s osam brzina koji je donekle drugačiji od 11-brzinskih i 12-brzinskih mjenjača na koje smo navikli u posljednje vrijeme. Nedostatak tri ili četiri lančanika u ovoj jednadžbi rezultira manjim izborom omjera prijenosa u srednjem dijelu, pri brzinama od oko 20 km/h.




Na jetrica

Greyp 6,2 međutim ne pokazuje se u najboljem svjetlu na ravnim odsjecima. Prvo, tu je njegova visoka geometrija koja uzdiže vozača, te samim tim stvara prevelik otpor zraka što ne pridonosi dobrom iskustvu vožnje, pa makar i uz pomoć motora (kineski MPF 6). Osim toga, dug hod suspenzije i montirane gume jednostavno nisu konstruirani za vožnju po ravnom makadamu, a još manje po asfaltnoj cesti, što će veliki dio njegovih korisnika ipak željeti u najvećem dijelu raditi.

Ove dojmove treba ipak shvatiti uvjetno, jer smo bicikl testirali u pravom sportskom režimu, goneći ga do samih granica. Pošto se većina njegovih korisnika ipak najvjerojatnije neće približiti toj granici, neće niti doživjeti jednako iskustvo vožnje.

 

Na donjem popisu stvari koje su nam išle na jetrica nalazi se podosta sitnih detalja, no to ne treba shvatiti kao veliki nedostatak jer samo jedan ugrožava bitno iskustvo same vožnje, a i taj se može vrlo jednostavno otkloniti.

Kao prvo, ovaj model je općenito „overstated“, to jest opremljen je „predobrim“ komponentama u odnosu na ciljanog korisnika. Jasno je da je proizvođač  ciljao na određeni (visoki) cjenovni rang, pa je zbog toga i montirao vrhunsku vilicu, fenomenalne (zaista fantastične Formula Cura) kočnice s četiri klipa i elektroničkim senzorima, i tako dalje.

Naime i u slučaju da su na njega montirani i jeftiniji dijelovi, ovaj bi bicikl podjednako dobro funkcionirao, no stajao bi manje i ne bi se mogao mjeriti s najskupljom konkurencijom. No dobro, ne smijemo se previše žaliti na vrhunske komponente.

Još komponenti predstavlja „overstatement“ u funkcionalnosti ovog modela. Prvenstveno je riječ o hodu suspenzije i tipu montiranih guma kojih se ne bi posramili vrhunski natjecatelji u enduru. Ovaj bi model jednako dobro popunjavao potrebe korisnika i kada bi imao suspenziju od 120 / 130 mm i malo „jače“ XC gume kao što je Maxxis Rekon ili Schwalbe Rocket Ron, umjesto brutalnog spustaškog modela Schwalbe Magic Mary.

Možda i najprimjetniji problemčić s ovim modelom prve generacije je njegov joystick smješten pored lijeve navlake upravljača. Pošto strši prema dolje, dosta često se susretne s lijevim koljenom vozača, što na kraju može rezultirati i oštećivanjem. Drugo, ne daje jasan osjećaj prekidanja, to jest onaj svima dragi „klik“ koji nam govori da smo promijenili razinu asistencije motora. U vožnji s čestom promjenom nagiba i vrste terena, ovo može biti moment koji će najviše smanjiti kvalitetu korisničkog iskustva.

Jedan od glavnih selling pointova ovog modela jest i softver, to jest smartphone aplikacija kojom se mogu podesiti brojni detalji njegovog motora. Štoviše, ovaj je model i zamišljen za vožnju sa stalno spojenim pametnim telefonom na kojem se prikazuju podaci iz njegovih brojnih senzora, a i izbor dobavljača motora temeljio se na dozvolama za mogućnost podešavanja njegovog rada preko aplikacije. Upravo sa smartphone aplikacijom smo imali dosta problema jer se često zamrzavala, pogotovu pri snimanju video materijala putem ugrađenih kamera. To je svakako detalj kojim se dizajneri ovog proizvoda trebaju pozabaviti.

Sve spomenuto ustvari nije znak za uzbunu jer riječ je odreda i manjim problemima koje je vrlo jednostavno otkloniti. Zbog toga s nestrpljenjem očekujemo predstavljanje novog modela iz Greypovih pogona, najavljeno za jesen ove godine.

Za koga

Za vrlo široku grupu korisnika koje se ranije nije nužno previše susretala s pravim biciklima. Model doista nudi velike mogućnosti čak i onima potpuno izvan forme i sa znatnim nedostacima u tehnici vožnje.

Cijena 6.999 €

Greyp G62 je broj tri u cjenovnoj hijerarhiji modela iz Svete nedelje. Osim jednog modela koji je 500 eura povoljniji, na izboru su još dva skuplja modela, po cijeni većoj za 500 eura.

Drobionu je omogućio Greyp, Sveta nedelja.

Više o ovom biciklu pročitaj ovdje: greyp.com